Participari anuntate

  1. BARBU CATALIN
    COLEGIUL NATIONAL "VASILE ALECSANDRI"
    BACU
    BACAU
    PROFESOR
    Cercetare
    PUNCTUL LUI SPIEKER SI ADJUNCTELE SALE

    In aceasta lucrare vom defini adjunctele punctului lui Spieker corespunzatoare unui triunghi si vom da cateva teoreme ce implica aceste puncte.

  2. Bencze Mihaly
    Liceul Teoretic "Ady Endre"
    6
    BUCURESTI
    Profesor
    Problemistica
    Cateva inegalitati in patrulaterul bicentricM

    In lucrare sunt prezentate cateva noi inegalitati in patrulateul bicentric intre laturi si elementele de baza ale acestuia.

  3. Beznea Lucian
    Institutul de Matematica "Simion Stoilow" al Academiei Romane si Universitatea din Bucuresti
    1
    Bucuresti
    profesor universitar
    Cercetare
    Cum apare dimensiunea infinita in modelarea matematica; un exemplu

    Vom prezenta un exemplu simplu de modelare stocastica a fenomenelor de fragmentare, care conduce la considerarea in mod natural a unui spatiu de dimensiune infinita, in care evolutia in timp a unui astfel de fenomen se poate studia.

  4. Boskoff Wladimir
    Universitatea "Ovidius"
    Constanta
    Constanta
    Profesor
    Cercetare
    Suprafete Titeica

    Fiind data o suprafata in spatiul Euclidean, in fiecare punct M al ei ii putem calcula curbura Gauss. Sa o notam cu K(M). In acelasi punct M sa consideram planul tangent la suprafata. Sa notam cu d(M) distanta de la originea spatiului la planul tangent considerat. Daca raportul K(M)/d^4(M) este o constanta care nu depinde de punctul M ales, suprafata se numeste suprafata Titeica. Un exemplu imediat este sfera de raza 1 centrata in origine. Curbura sferei in orice punct este 1 si distanta din origine la planul tangent intr-un punct este 1. Deci K/d^4=1, indiferent de punctul M ales. Dar de fapt, ce proprietate geometrica genereaza suprafetele Titeica? De ce sunt ele importante? Exista vreo legatura intre suprafetele Titeica si modelele de univers generate de teoria generala a relativitatii?

  5. BUHAI ILENUȚA
    Liceul Tehnologic ”VASILE SAV”
    NEAMȚ
    ROMAN
    Profesor
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    DIN ISTORIA VECHE A MATEMATICII : AL-KINDI și AL-BIRUNI

    Pentru a diversifica metodele prin care noi profesorii din învățământul preuniversitar dorim să atragem elevii spre studiul matematicii ,folosim din când în când incursiuni în istoria matematicii.De aceasta dată ne-am orientat spre matematicieni arabi,dinaintea anului 1000: AL-KINDI şi AL-BIRUNI , despre care am extras informații privind contribuțiile lor în matematică și nu numai. Elevii apreciază astfel de lecții și uneori se mobilizează și vin și ei cu diverse exemple.

  6. Buzatu Radu
    Universitatea de Stat din Moldova
    Mun. Chişinău
    Chişinău
    Lector. univ., Dr.
    Cercetare
    Divizarea grafului în mulțimi d-convexe. Unele aplicații

    Este studiată divizarea grafului neorientat în mulțimi d-convexe și rezultatele obținute sunt folosite la soluţionarea problemelor de optimizare cu caracted aplicativ, în special, la soluţionarea problemei de divizarea teritoriului ţării în unităţi administrativ-teritoriale.

  7. CAMPĂU MARIA
    ȘCOALA DE ARTĂ " SERGIU CELIBIDACHE "
    NEAMȚ
    ROMAN
    PROFESOR
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    ANIVERSĂRI,ÎN LUMEA MATEMATICII,ÎN 2018

    Pentru a introduce metodele moderne in predarea matematicii in gimnaziu si liceu, folosim in orele destinate " la dispoziția profesorului",incursiuni in istoria matematicii,pentru a arăta elevilor vechimea unor noțiuni matematice și matematicienii, care le-au descoperit.Așa am procedat și in această lucrare,prntru aniversările anului 2018.

  8. Chirea Elena
    Liceul ”Teoretic Nicolae Bălcescu”
    Constanța
    Medgidia
    Profesor
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    Triunghiul lui Țițeica-proprietăți.

    În această lucrare prezint soluții ale problemei ” piesei de 5 lei ”-considerații metodice.

  9. Cimpean Iulian
    IMAR
    1
    Bucuresti
    CS
    Cercetare
    Despre numere aleatoare şi simulare Monte Carlo

    Vom face o scurta incursiune in aleatorism si cum poate fi el reprodus in laborator. Apoi vom vedea cum putem profita de numere aleatoare folosind tehnici Monte Carlo, in tratarea unor probleme numerice complexe din matematica sau viata reala.

  10. COSTĂCHESCU MĂRIOARA
    LICEUL CU PROGRAM SPORTIV
    NEAMT
    ROMAN
    PROFESOR
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    DIN ISTORIA VECHE A MATEMATICII AL-KINDI şi AL-BIRUNI

    Pentru a diversifica metodele prin care noi profesorii din invatamantul preuniversitar dorim sa atragem elevii pentru a studia mai cu temei matematica,folosim din cand in cand incursiuni in istoria matematicii.De aceasta data
    ne-am orientat spre matematicieni arabi,dinaintea anului 1000: AL-KINDI şi AL-BIRUNI pentru care am extras contributii in matematica si nu numai. Elevii apreciaza astfel de lectii si uneori se mobilizeaza si vin si ei cu diverse exemple

  11. Cristinel Mortici
    Universitatea Valahia din Targoviste
    Dâmbovita
    Viforata
    Profesor universitar doctor abilitat
    Problemistica
    Despre anumite constructii cu rigla

    Scopul acestei lucrari este de a prezenta o problema data la o editie a Concursului Anual al Rezolvitorilor Gazetei Matematice, despre anumite constructii cu rigla.

  12. Cucoanes Marian
    Liceul Tehnologic"Eremia Grigorescu"
    Vrancea
    Marasesti
    Profesor
    Problemistica
    Rafinarea inegalitatii Hadwiger-Finsler

    Lucrarea contine cateva rafinari ala inegalitatii Hadwigari-Finsler

  13. CUCU Ion
    Universitatea de Stat din Moldova
    Mun. Chişinău
    or. Chişinău, R. Moldova
    Conf. univ., Dr.
    Cercetare
    Completitudinea parametrică pentru logica algebrei pseudo-booleene cu 5 elemente

    În logica matematică este cunoscută problema determinării funcţiilor (operaţiilor) unei logici date ce pot fi exprimate (reprezentate, expresibile) prin alte funcţii precizate în prealabil. Relaţia de expresibilitatea a funcţiilor (expresibilitatea funcţională) este interpretată ca posibilitatea obţinerii unor funcţii din anumite funcţii iniţiale prin procedeul numit superpoziţie, ce constă într-un număr finit de aplicări iterative ale operaţiei de substituţie a unei funcţii în alta.

    Studiul expresibilităţii în logica clasică a fost iniţiat în lucrările matematicianului american E. Post, ce se referă la descrierea tuturor claselor închise (relativ la expresibilitate) de funcţii booleene.

    Expresibilitatea parametrică este o generalizare a expresibilităţii funcţionale, la care se mai introduc şi parametrii respectivi.

    În acest context este cercetată completitudinea respectivă şi anume completitudinea parametrică. În cazul unei algebre pseudo-booleene, vom spune că sistemul de termi pseudo-booleeni este parametric complet în această algebră, dacă prin funcţiile exprimate prin termii din sistemul dat, pot fi exprimate parametric operaţiile algebrei date.

    Se introduce noţiunea de bază parametrică ca un sistem de termi pseudo-booleeni, care este parametric complet în algebra dată, iar orice subsistem propriu din sistemul dat nu este parametric complet în această algebră.

    Este obţinut criteriul completitudinii parametrice în logica algebrei pseudo-booleene cu 5 elemente, dintre care două elemente sunt incomparabile şi sunt descrise bazele parametrice din logica respectivă.

  14. Dimca Alexandru
    Université Nice-Sophia Antipolis
    -
    Franta
    Profesor
    Cercetare
    Aranjamente de drepte: frumusete si mister

    Un aranjament de drepte este o colectie finita de drepte intr-un plan afin sau proiectiv, peste corpul numerelor reale, sau corpul numerelor complexe sau peste un corp finit. Expunerea va prezenta cateva proprietati clasice ale acestor obiecte, precum si o problema deschisa, de un mare interes, asa numita conjectura a lui Terao.

  15. DRAGAN MARIUS
    Colegiul Tehnic "MIRCEA cel BATRAN"
    6
    BUCURESTI
    Profesor
    Problemistica
    Rafinarea inegalitatii Hadwiger-Finsler

    In lucrare sunt prezentate cateva rafinari ale inegalitatii Hadwiger-Finsler in triunghi.

  16. DRAGAN MARIUS
    Colegiul Tehnic "MIRCEA cel BATRAN"
    6
    BUCURESTI
    Profesor
    Problemistica
    Cateva inegalitati in patrulaterul bicentric

    In lucrare sunt prezentate cateva inregalitati intre laturile si elementele de baza ale patrulaterului bicentric.

  17. Gherghe Catalin
    Facultatea de Matematica si Informatica, Universitatea din Bucuresti
    3
    Bucuresti
    prodecan Facultatea de Matematica si Informatica, Director general al SSMR
    Problemistica
    Probleme de olimpiada din teoria codurilor

    Vom prezenta cateva probleme de olimpiada ce admit rezolvari folosind tehnici din teoria codurilor.

  18. Giugiuc Leonard
    Mehedinti
    Drobeta Turnu Severin
    Profesor
    Cercetare
    Rafinarea inegalitatii lui Weitzenböck pentru patrulatere convexe

    In lucrare demonstram un rezultat al nostru,dand cea mai buna inegalitate intre suma patratelor lungimilor laturilor unui patrulater convex si aria acestuia.

    fisier atasat
  19. Giugiuc Leonard
    Mehedinti
    Drobeta Turnu Severin
    Profesor
    Problemistica
    Asupra problemei 11911 din The American Mathematical Monthly

    Se vor prezenta descoperiri noi asupra configuratiei din problema Monthly 11911 .

  20. Giugiuc / Popescu / Rusu Leonard / Maria / Vicentiu
    CN Traian / Școala Centrală / Liceul Greco-Catolic Timotei Cipariu
    Mehedinți / sector 2 / sector 1
    Drobeta Turnu Severin / București / București
    profesor / profesor / profesor
    Problemistica
    O inegalitate geometrică

    Materialul prezintă o frumoasă inegalitate geometrică pentru demonstrația căreia folosim elemente de geometrie studiate în gimnaziu și liceu.

  21. Goga-Gologan Roxana
    Liceul Bilingv Ita Wegman
    sector 2
    Bucuresti
    profesor
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    Concursul de matematica in limbi straine Mathmoisele

    Despre impactul concursului in ultimii ani si modul cum va evolua

  22. Gologan Radu
    Universitatea Politehnica
    sector 2
    Bucuresti
    profesor
    Cercetare
    Biliarde si teoria numerelor

    Legaturile intre sirul numerelor Farey si problema Sinai a biliardului pe torul plat.

  23. Haiducu Marian
    Școala Gimnazială Mihai Eminescu Pitești
    Argeș
    Pitești
    Profesor
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    Generalizări și Extinderi ale unor probleme din Gazeta Matematică

    Lucrarea prezintă un numar mare de generalizări și extinderi ale unor probleme publicate recent în Gazeta Matematică

  24. Lazari Alexandru
    Universitatea de Stat din Moldova
    Chisinau
    Chisinau
    cercetator stiintific
    Cercetare
    Aspecte de paralelism la caracterizarea sistemelor cu secventa finala de stari

    Sunt studiate unele clase de procese Markov generalizate reprezentate de sisteme stochastice cu secventa finala de stari, elaborandu-se algoritmi eficienti de caracterizare probabilistica a evolutiei lor. De asemenea, sunt analizate posibilitatile de paralelizare a acestor algoritmi prin prisma recurentelor liniare omogene ce stau la baza lor.

  25. Lica Roxana
    Colegiul National Jean Monnet Ploiesti
    Ph
    Ploiesti
    Profesor
    Problemistica
    Problema rentabilizarii unui parc fotovoltaic

    Intr-un parc de celule fotovoltaice sunt mii de panouri de celule fotovoltaice așezate pe rânduri. Problema determinării distanței la care se pot așeza celulele fotovoltaice are mari implicații financiare.
    Umbra poate să afecteze producția de energie dacă distanța dintre rânduri este prea mică. Dimpotrivă, dacă distanța dintre rânduri este prea mare, atunci terenul este irosit.

  26. LUPUȘORU CONSTANTIN
    LICEUL CU PROGRAM SPORTIV
    NEAMT
    ROMAN
    PROFESOR-DIRECTOR
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    NUMERELE-in alimentația corecta a sportivilor

    Doresc sa arat prin aceasta lucrare cat de importante sunt NUMERELE in alimentatia corecta a sportivilor care trebuie sa fie mereu in forma pentru a avea rezultate din cele mai deosebite.De modul cum sunt educati de mici si de modul cum vor tine seama de aceste recomandari vor putea accede sau nu spre sportul de performantă.

  27. Marghidanu Dorin
    Colegiul National "A.I. Cuza"
    OLT
    CORABIA
    prof.dr.
    Cercetare
    O inegalitate funcţională care generalizează inegalităţile lui Bergström şi Radon

    In lucrare este prezentată şi demonstrată o inegalitate funcţională pentru funcţii convexe (concave)- din care apoi , prin particularizări – rezultă inegalităţile lui Bergström şi Radon , precum şi numeroase alte inegalităţi cunoscute , sau altele noi .

  28. Marghidanu Dorin
    Colegiul National "A.I. Cuza"
    OLT
    CORABIA
    prof.dr.
    Problemistica
    O inegalitate de tip Radó pentru mediile aritmetice şi pătratice

    In acestă lucrare este prezentată o inegalitate de tip Radó dintre media aritmetică şi media pătratică – obţinută prin utilizarea monotoniei unui şir asociat unei inegalităţi . Se obţine şi o rafinare a inegalităţii AM-QM . Sunt de asemenea prezentate câteva consecinţe.

  29. Marian Dinca
    Pensionar
    3
    Bucuresti
    Profesor
    Problemistica
    O demonstratie a unei inegalitati de tip Cebisev

    Dam o demonstratie prin inductie ,folosind rationamentul urmator:
    P(2) adevarata
    Daca P(n) adevarata ,implca P(2n) adevarata
    iar P(2n)implica P(n+1) adevarata
    rezulta P(k) adevarata oricare ar fi k>=2, k natural

  30. Mironescu Petru
    Université Claude Bernard Lyon 1
    Rhône
    Lyon
    Profesor universitar
    -
    Un cercetător în blugi în clasă

    În majoritatea țărilor, carierele științifice atrag mai puțini tineri decât acum două-trei decenii. În Franța, Germania, SUA, etc., comunitatea matematicienilor, conștientă de necesitatea de a atrage în număr elevi valoroși în direcția științelor fundamentale, muliplică inițiativele de inițiere în cercetare a tinerilor. Voi prezenta câteva programe franceze — Matematică în blugi, Un cercetător în clasă, Un text, un matematician, tabere de inițiere în cercetare — care pun accentul pe utilitatea concretă și aplicațiile matematicii și încep să dea roade.

  31. Moanță Cristian-Paul
    Colegiul Național "Frații Buzești"
    Dolj
    Craiova
    profesor
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    Determinanți speciali

    Determinanţii sunt o clasă de polinoame omogene de mai multe variabile, fiind introduşi în matematică pentru prima data de G. Leibniz (1693).
    Abia în anul 1750 G. Cramer, în lucrarea sa “Introduction a l’analyse des lignes curbes algebriques”, prezintă o expunere sistematică pe 4 pagini a acestui preţios instrument de calcul, care foloseşte notaţia indicilor dubli în vederea rezolvării sistemelor de ecuaţii liniare.
    Datorită lui A. Cauchy (1815) şi C.I. Iacobi (1841) teoria determinanţilor a cunoscut o vastă dezvoltare, fiind aplicată în analiză şi alte discipline matematice, prin introducerea determinanţilor cu elemente funcţionale (determinanţi funcţionali).
    Determinanţi speciali – Determinantul Vandermonde, Cauchy.
    O clasă deosebită a determinanţilor sunt determinanţii speciali din care face parte Determinantul Vandermonde, Determinantul polinomial.

    Determinantul Vandermonde
    În 1771, Vandermonde, care nota pătrăţelele tablei de şah cu ajutorul unor indici dubli pe care îi folosim pentru a nota elementele determinanţilor, a definit şi un tip de determinant care îi poartă numele. El a dat prima expunere logică a teoriei determinanţilor.
    În 1772 şi-a câştigat merite şi în teoria eliminării necunoscutelor întrucât propunând un simbol special pentru determinanţi,a dat un nou impuls dezvoltării acestora,simbolul său apărând aproape sub aceeaşi formă un secol mai târziu la Sylvester(1814-1897). Cu această ocazie el a prezentat toate proprietăţile formale mai importante ale expresiilor definite prin simbolistica sa, legate de permutarea elementelor, de egalitatea lor etc. Ceea ce i-a permis să dea în acest simbolism soluţia oricărui sistem de ecuaţii liniare. În acelaşi volum Mém. Acad. Paris(1772) s-a ocupat şi Laplace(1749-1827) în treacăt de teoria determinanţilor,dând formula de calcul ce-i poartă numele. Curând după aceea(în 1773), Lagrange s-a ocupat şi el de calculul determinanţilor dând câteva proprietăţi ale acestora.
    Determinantul Vandermonde se notează cu V(a ,a ,…,a ) şi este definit prin:
    Aplicaţie:
    Derivata unui determinant
    Aplicaţie:
    Determinant polinomial
    Aplicaţie:
    BIBLIOGRAFIE
    1.Gh Andrei,Algebră pentru concursuri de admitere şi olimpiade şcolare,Constanţa,1993
    2.Vasile Pop,Matematică pentru grupele de performanţă,Cluj-Napoca,2004
    3.Dumitru Buşneag,Teme pentru cercurile şi concursul de matematică ale elevilor,Craiova,1983
    4.Dan Branzei,Matematică olimpiade şi concursuri şcolare,Piteşti,2008
    5.Gazeta Matematică

  32. Moldovan Bogdan
    Universitatea Babes Balyai
    Cluj
    Cluj Napoca
    Student
    Problemistica
    Matrice ıntregi care invariaza functii remarcabile

    In ultimii 10 ani la diverse concursuri s-au dat cateva probleme de
    algebra liniara in care se cere determinarea matricelor din Mn(R), Mn(C)
    sau Mn(Z) care sunt invariante la unele functii de n variabile. Sursele de
    inspiratie ale lucrarii sunt [1],[2],[3],[4]. In majoritatea cazurilor studiate
    multimile cautate formeaza structuri algebrice importante(grupuri finite
    sau grupuri clasice de matrice). Recomandam pentru intelegerea unor
    implicatii in teoria spatiilor vectoriale si a spatiilor metrice lucrarea [4]
    in care se determina izometriile liniare ale spatiilor vectoriale Mn(R) sau
    Mn(C) inzestarate cu normele clasice: || · ||1, || · ||2, || · ||∞
    Autori:
    Vasile Pop, Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca si
    Bogdan Moldovan, Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca

  33. MURAR AURELIA
    LICEUL CU PROGRAM SPORTIV " BANATUL "
    TIMIS
    TIMISOARA
    PROFESOR
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    ANIVERSĂRI,ÎN LUMEA MATEMATICII,ÎN 2018

    Pentru a introduce metodele moderne in predarea matematicii in gimnaziu si liceu, folosim in orele destinate " la dispoziția profesorului",incursiuni in istoria matematicii,pentru a arăta elevilor vechimea unor noțiuni matematice și matematicienii, care le-au descoperit.Așa am procedat și in această lucrare,prntru aniversările anului 2018.

  34. NECULAI STANCIU
    SCOALA GIMNAZIALA ,,GEORGE EMIL PALADE''
    BUZAU
    BUZAU
    PROFESOR
    Problemistica
    REZULTATE ASUPRA UNOR INEGALITATI CELEBRE

    Lucrarea prezinta echivalenta unor inegalitati celebre in triunghi si o generalizare respectiv o rafinare a inegalitatii lui Cesaro.

  35. Negruțiu Corina Nicoleta
    Colegiul Tehnic "Traian Vuia "
    Bihor
    Oradea
    profesor
    Cercetare
    PROPRIETĂŢI DE INVARIANŢĂ LA TRANSLAŢII ŞI INVARIANŢĂ LA ÎNMULŢIREA CU SCALARI PENTRU OPERATORUL DE APROXIMARE TRAPEZOIDALĂ SIMETRIC CARE PĂSTREAZĂ AMBIGUITATEA ŞI VALOAREA

    Operatorul care păstrează ambiguitatea şi valoarea a fost calculat în lucrarea [3].Proprietățile de invarianţă la translaţii şi invarianţă la înmulţirea cu scalari sunt extrem de importante. În această lucrare ne propunem să demonstrăm proprietăţile de invarianţă la translaţii şi invarianţa la înmulţirea cu scalari pentru operatorul de aproximare trapezoidală simetric care păstrează ambiguitatea şi valoarea.

  36. Novac Ludmila
    Universitatea de Stat din Moldova
    Mun. Chişinău
    Chişinău
    Conferenţiar universitar
    Cercetare
    Aspecte aplicative ale jocurilor informaţional extinse

    Problemele de luare a deciziei cu caracter socio-economic din diverse domenii de activitate pot fi soluţionate cu ajutorul modelelor din domeniul teoriei jocurilor. Există modele de soluţionare a jocurilor non-cooperatiste precum şi a celor cooperatiste, fiecare fiind adecvate pentru situaţii diferite. Un alt aspect al problemelor de luare a deciziilor reprezintă aspectul informaţional, care are un rol foarte important în cazul problemelor luării deciziei în situaţii de incertitudine şi risc. Se defineşte o clasă specifică de jocuri, numite jocuri informaţional extinse, care presupune informarea participanţilor în mod indirect. Acest aspect de informare poate presupune un sistem bine întocmit de analiză şi sinteză a condiţiilor de acţiuni ale adversarilor, şi poate fi reprezentat prin definirea unor aplicaţii pe mulţimile de strategii ale participanţilor adversari. Este formulată şi demonstrată teorema de existenţă a situaţiilor Nash de echilibru a acestor jocuri (pentru cazul discret şi cel continuu), sunt formulate unele proprietăţi şi se propun unele aplicaţii ale jocurilor informaţional extinse.

  37. Perianu Marius
    Colegiul Naţional Ion Minulescu
    Olt
    Slatina
    profesor
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    Periodic functions

    This article summarizes and combines the most elementary statements related to periodicity with theorems that introduce the reader into a higher level of mathematical, algebraic study. The first section presents general definitions, theorems, propositions and remarks that condition the cases in which periodicity might be used.
    The second section forms a theoretic basis for studying useful, standard techniques in determining the periodicity and group of periods for trigonometric sums and products, or other different type of functions, some of them followed by examples.
    The last section presents several methods to solve some problems from national and international contests, applying and exemplifying the results obtained in the theorems previously mentioned, followed by some problems that should awake the audience's interest.

  38. Pop Vasile
    Universitatea Tehnica
    Cluj
    Cluj Napoca
    Conferentiar Universitar
    Cercetare
    Multimea sumelor si diferentelor unei multimi de numere

    Fie A si B doua multimi de numere reale. Definim multimea sumelor
    si multimea diferentelor
    A + B = {a + b | a ∈ A, b ∈ B}, A − B = {a − b | a ∈ A, b ∈ B}.
    Pentru A = B notam D(A) = A − A si S(A) = A + A.
    Scopul lucrarii este de a determina numarul elementelor multimilor
    D(A) si S(A) ın cazul ın care A este o multime finita.

  39. POPESCU OLIMPIA
    COLEGIUL ""MIHAI VITEAZUL" PLOIESTI
    PRAHOVA
    PLOIESTI
    PROFESOR
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    PETRE SERGESCU SI GAZETA MATEMATICA

    Lucrarea prezinta contributia lui Petre Sergescu la imbogatirea Gazetei Matematice . Se evidentiaza contributia sa redactionala ca si problemele originale pe care le-a propus inca de cand era elev la Turnu-Severin. De asemenea se reproduc unele solutii originale date de catre Petre Sergescu problemelor propuse,in gazeta ,in vremea sa.

  40. POPESCU OLIMPIA
    COLEGIUL ""MIHAI VITEAZUL" PLOIESTI
    PRAHOVA
    PLOIESTI
    PROFESOR
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    PETRE SERGESCU SI GAZETA MATEMATICA

    Lucrarea prezinta contributia lui Petre Sergescu la sustinerea Gazetei Matematice,atat prin aproblemele propuse cat si prin activitatea sa redactionalGazeteia.Se urmareste contributia sa prin solutiile originale date unor probleme ca si performantele sale la concursurile

  41. Popescu / Rusu Maria / Vicențiu
    Școala Centrală / Liceul Greco - Catolic Timotei Cipariu
    Sector 2 / Sector 1
    București / București
    profesor / profesor
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    Matematică cu Scratch

    Materialul prezintă un exemple de abordare integrată a noului curriculum de gimnaziu. Aceste exemple se bazează pe mediul de programare Scratch, aflat în noua programă de Informatică și Tic a claselor a V-a și a VI-a; ele oferă alternativa programării grafice pentru unele teme de calcul din programa de matematică a acelorași clase.

  42. Preda Ovidiu
    IMAR
    Sector 1
    Bucuresti
    CS
    Cercetare
    Despre proiecția domeniilor Stein

    Proiecția unui deschis convex, conex din C^(n+1) pe C^n este întotdeauna un deschis convex si conex. Acest lucru nu rămâne adevărat dacă în loc de convexitate, punem condiția ca deschisul să fie Stein: orice deschis conex din C^n poate fi realizat ca proiecția unui deschis Stein conex din C^(n+1). Vom extinde acest rezultat in cazul fibraților olomorfi local triviali: demonstrăm că orice deschis conex din baza unui fibrat olomorf local trivial este proiecția unui deschis Stein conex din spațiul total.

  43. RUSU CONSTANTIN
    LICEUL TEORETIC STEFAN CEL MARE
    BUZAU
    RAMNICU SARAT
    PROFESOR
    Problemistica
    INEGALITATI OBTINUTE CU AJUTORUL FORMULEI DE CALCUL A DISTANTEI DINTRE DOUA PUNCTE

    Se obtin inegalitati importante in triunghi si tetraedru folosind distanta dintre doua puncte. De asemenea se demonstreaza unele inegalitati folosind metode algebrice.

  44. Saceanu Lorian
    Trondelag
    Grong
    cercetator
    Cercetare
    Puterea lui "q"

    Lucrarea pune in lumina rezultate legate de triunghiul format de cercul circumscris unui triunghi si bisectoarele acestuia.
    Domnul profesor Leonard Giugiuc va sustine prezentarea

  45. Saceanu Lorian
    Trondelag
    Grong
    cercetator
    Cercetare
    Metode noi de creare a inegalitatilor

    Transformari de perechi de numere reale pozitive pentru crearea de noi inegalitati

  46. STANCIU NECULAI
    SCOALA GIMNAZIALA ,,GEORGE EMIL PALADE''
    BUZAU
    BUZAU
    PROFESOR
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    DESPRE SIRURI SI DESERTUL NESFARSIT AL ZECIMALELOR LUI PI

    Se prezinta unele probleme cu siruri formulate gresit si un mod foarte simplu de obtinere a zecimalelor lui Pi.

  47. Stefanescu Doru
    Universitatea din Bucuresti
    5
    Bucuresti
    Profesor universitar
    Cercetare
    Petre Sergescu si fascinatia polinoamelor

    Vom prezenta cateva rezultate ale lui Petre Sergescu privind localizarea radacinilor polinoamelor. Vom discuta contextul istoric al cercetarilor lui Sergescu privind polinoamele si actualitatea lor in matematica numerica si algebra computationala.

  48. Sterbeti Catalin
    Universitatea din Craiova
    Dolj
    Craiova
    Lector dr
    Problemistica
    De la cerc la hiperbola. Asupra unor analogii relativ la probleme clasice de geometrie plana

    In prezenta lucrare vom da o varianta 'hiperbolica' unor probleme cunoscute din geometria plana (problema piesei de 5 lei a lui Titeica, teorema lui Pithot). Vom interpreta fizic rezultatele obtinute din punctul de vedere al crono-geometriei plane.

  49. Stroe Adrian
    Lic. Teoretic ,,Mihai Viteazul''
    Olt
    Caracal
    profesor
    Problemistica
    Cercuri de tip Feuerbach -Terquem -Euler

    Se prezinta o clasa de cercuri de tipul Feuerbach -Terquem -Euler si conexiunea cu dreapta lui Euler

  50. Văcărețu Daniel
    Universitatea Babeș Bolyai, Facultatea de Matematică și Informatică
    Cluj
    Cluj Napoca
    lector universitar dr.
    Problemistica
    problema 6 OIM 2000 (un exemplu de Triunghiuri S)

    Vom pune în evidență o pereche de Triunghiuri S în legatură cu configurația geometrică din Problema 6 dată la Olimpiada Internațională de Matematică din anul 2000:
    „ Fie triunghiul ascuțitunghic ABC, având înălțimile AH1, BH2, CH3. Cercul înscris triunghiului ABC este tangent laturilor BC, CA, AB în T1, T2, T3. Fie L1, L2, L3 simetricele dreptelor H2H3, H3H1, H1H2 față de T2T3, T3T1, T1T2. Să se demonstreze că dreptele L1, L2, L3 determină un triunghi ale cărui vârfuri sunt situate pe cercul înscris triunghiului A1A2A3.” ( propusă de Lev Emelyanov and Tatiana Emelyanova, Rusia)
    Triunghiurile S (sau triunghiuri ortopolare) au fost definite și studiate de Traian Lalescu în articolul „ O clasă de triunghiuri remarcabile “, Gazeta Matematică, XX (1915), pag.213

  51. Vernescu Andrei
    Sector 1
    Bucureşti Sectorul 1
    Conf. univ. dr. pensionar
    Cercetare
    Asupra Criteriului Raabe-Duhamel

    Se arata ca, in cazul de ineficienta al criteriului, se poate trage totusi concluzia ca termenul general al seriei converge la 0, iar apoi se stabileste, in cazul general, valoarea limitei din criteriul Raabe-Duhamel in ipoteza in care termenul general este asimptotic echivalent cu 1/n la puterea alfa, cu alfa pozitiv.

  52. Voiculescu Carmen-Elena
    Liceul Tehnologic Special nr 3
    sector 2
    Bucuresti
    profesor
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    Cteva exercitii rezolvate cu ajutorul inegalitatilor

    Inegalitatea mediilor este una dintre inegalităţile matematice importante, aplicată atât în matematică, cât şi în alte domenii ale cunoaşterii, în rezolvarea problemelor de diferite tipuri. Iată cele patru medii care intervin în inegalitatea mediilor:
    Media aritmetică M_a = (x_1+x_2+⋯.+x_n)/n , n∈N , n ≥2 si x_1,x_2,..,x_n sunt numere reale nenegative ;
    Media geometrică M_g=√(n&x_1 )x_2…x_n:
    Media armonică M_(h )=n/(1/x_1 +1/x_2 +⋯+1/x_n ) :
    Media pătratică M_p= √((x_1+x_2+⋯.+x_n)/n) :
    Inegalitatea mediilor M_h ≤ M_g ≤ M_a ≤ M_p .

SEO Romania