Participari anuntate

  1. Lupascu-Stamate Oana
    Institutul de Statistica Matematica si Matematica Aplicata "Gheorghe Mihoc-Caius Iacob" si Institutul de Matematica "Simion Stoilow" ale Academiei Romane
    Sector 1
    Bucuresti
    Dr.
    Cercetare Matematica
    Simulari ale curgerii unui fluid vâscoplastic

    Avalanşele naturale si alunecările de teren sunt adesea asociate unor topologii complicate de relief, din acest motiv predicţia lor este foarte dificilă. Comportamentul acestor materiale este cel mai bine reprezentat de fluide vâscoplastice.

    Prezentăm o metodă numerică de simulare a curgerii unui fluid vâscoplastic care folosește o discretizare implicită în timp și o discretizare în spatiu de tip element finit-Galerkin discontinuu. Vom compara cantitativ datele obţinute numeric (evoluţia profilului grosimii fluidului și viteza sa frontală) cu cele experimentale.

    Rezultatele au fost obţinute în colaborare cu L. Beznea (IMAR & Univ. din Bucuresti) și I. R. Ionescu (Univ. Paris 13).

  2. AGAPI MARIA
    Scoala Gimnaziala George Calinescu
    Bacau
    Onesti
    PROFESOR
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    SI MATEMATICENII ....ZAMBESC

    O trecere in revista a unor " vorbe de duh ",lasate de mari matematiceni,romani si straini,noua si generatiilor viitoare

  3. Alexandrescu Cristian
    Colegiul National Ion Creanga
    4
    Bucuresti
    Profesor
    -
    Fara lucrare

    -

  4. Balilescu Loredana
    Universitatea din Pitesti
    Argeș
    Pitesti
    Conf.univ.dr.habil.
    Cercetare Matematica
    Contribuții în teoria interacțiunii fluid-structură

    Problemele de interacțiune fluid-structură apar în proiectarea multor sisteme de inginerie (aeronave, nave spațiale, submarine, roboți marini, motoare, poduri, etc.), precum și în medicină și biologie (hemodinamică - fluxul sângelui în artere și vene, coagularea sângelui, analiza anevrismelor în arterele mari și a valvelor cardiace artificiale, modelarea vorbirii, etc.).

    Studiul matematic al acestor probleme de interacțiune fluid-structură este complex din cauza faptului că avem un sistem format din ecuațiile lui Navier-Stokes care modelează fluidul și cele ale structurii, precum și faptului că ecuațiile fluidului sunt scrise într-un domeniu variabil în timp, care depinde de deplasarea structurii.

    În această expunere, voi prezenta contribuțiile mele din ultimii ani în teoria interacțiunii fluid-structură, cu privire la analiza numerică a unor probleme relevante, precum și rezultate teoretice despre existența și unicitatea soluțiilor slabe.

  5. Berinde Vasile
    Univ. Tehnica Cluj-Napoca, C. Univ. Nord Baia Mare
    MM
    Baia Mare
    Profesor
    Cercetare Matematica
    Operatori demicontractivi. O contributie romaneasca remarcabila

    Sunt prezentate cateva aspecte legate de rezolvarea unor ecuatii functionale / probleme de punct fix in clasa operatorilor demicontractivi, evidentiindu-se contributia remarcabila in acest domeniu a matematicianului roman Stefan Maruster (1937-2017).

  6. Beznea Lucian
    Institutul de Matematica "Simion Stoilow" al Academiei Romane si Universitatea din Bucuresti
    Sector 1
    Bucuresti
    Profesor
    Cercetare Matematica
    -

    -

  7. Boeangiu Ana-Maria
    Institutul de Matematica "Simion Stoilow" al Academiei Romane si Universitatea din Bucuresti
    Sector 1
    Bucuresti
    Doctorand
    Cercetare Matematica
    h-transformarea Doob si procese de ramificare nelocala

    Prezentam h-transformarea proceselor Markov, unde h este o functie excesiva, cu o aplicatie la procesele de ramificare discreta cu valori masuri. Expunerea se bazeaza pe rezultate obtinute in colaborare cu L. Beznea (IMAR & Univ. din Bucuresti) si O. Lupascu-Stamate (ISMMA & IMAR).

  8. Boskoff Wladimir-Georges
    Facultatea de Matematica si Informatica, Universitatea Ovidius din Constanța
    Constanta
    Constanta
    Prof. univ. dr.
    Cercetare Matematica
    Geometrie Neeuclidiana, interpretari fizice si aplicatii in fizica

    Cum apare geometria Euclidiana? Dar cea Neeuclidiana? Care sunt diferentele fundamentale? Cum arata modelele si care este legatura dintre ele. Atunci cand vorbim despre modelul discului Poincare, exista o posibilitate de a-l genera din considerente fizice? Cum face geometria diferentiala legatura dintre modele. Contrazic modelele diferentiale pe cele create din punct de vedere axiomatic si algebric ?
    Acestea sunt intrebarile la care doresc sa raspund in cadrul expunerii pe care o voi prezenta.

  9. Buhai Ilenuța
    Liceul Tehnologic ”Vasile Sav”
    Neamt
    Roman
    Profesor
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    De la legenda Didonei la inegalitatea izoperimetrică!

    Lucrarea face referire la câteva aplicații de geometrie legate de inegalitatea izoperimetrică și la originea de legendă a acesteia.Proprietățile respective sunt accesibile elevilor pasionați de geometrie și pot face subiectul unor lecții în cadrul centrelor de excelență.

  10. Burghelea Dan
    Ohio State University
    Ohio
    Columbus
    Prof. univ. dr.
    Cercetare Matematica
    De la "Data Analysis" la "Topologie"

    "Data Analysis" este un domeniu de stiință ce se ocupă de analiza calitativă a unor "colecți mari de date" obținute in stiințele experimentale, medicină, ori stiințe sociale; atât de mari incât devine din ce in ce mai greu de a trage concluzii calitative despre aceste date in ciuda enormei cresteri a puterii de calcul. In ultimii 20 de ani Topologia, bazata pe geometrizare de date, a devenit o metoda nu numai promițătoare ci efectiv producătoare de concluzii calitative.
    Actuala prezentare este o excursie in aceasta directie nouă de cercetare.
    Voi explica :
    Ce inseamna matematic un set mare de date,
    Cum le gometrizăm (o propunere),
    Ce fel de informație calitativă putem obține.

  11. CAMPĂU MARIA
    Școala de Artă "Sergiu Celibidache"Roman
    NEAMȚ
    ROMAN
    DIRECTOR
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    Teste inițiale și simulări

    Câteva considerații asupra testelor inițiale și a simulărilor la nivelul clasei a VIII a

  12. Chirea Elena
    Constanța
    Medgidia
    Profesor
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    Numărul ”e ” și constanța lui Euler

    Lucrarea conține aplicații ale numărului ”e” și a constantei lui Euler din Gazeta Matematică și propuse pentru examenele de bacalaureat.

  13. Cimpoca Ștefania - Crina
    Universitatea din Pitești
    Arges
    Pitești
    Masterand
    -
    -

    -

  14. CONSTANTIN Doru
    Universitatea din Pitești
    Argeș
    Pitești
    Lector univ.dr.
    -
    Fara lucrare

    -

  15. COSTĂCHESCU MĂRIOARA
    LICEUL CU PROGRAM SPORTIV
    NEAMȚ
    ROMAN
    PROFESOR
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    De la legenda Didonei la...inegalitatea izoperimetrică!

    Matematica este fascinantă în general , însă, în particular și pentru faptul că ramurile sale cunoscute în sens larg:geometria, algebra, analiza matematică , se îmbină în mod armonios și generează împreună soluții dintre cele mai interesante...Întâlnim identități și inegalități cărora li s-au găsit soluții geometrice, algebrice sau cu ajutorul analizei matematice , proprietăți și formule celebre descoperite și demonstrate de matematicieni din cele mai vechi timpuri și care dețin o aură de legendă! Este și cazul ”Inegalității izoperimetrice” : aceasta are multiple consecințe care pot fi înțelese de elevii de gimnaziu și liceu și ne permite o incursiune interesantă în antichitate.

  16. Costea Adriana Maria
    Universitatea din Pitești
    Argeș
    Pitești
    Masterand
    -
    -

    -

  17. COTFAS IONELA LILIANA
    Scoala SMÂRDAN
    GALATI
    SMÂRDAN
    PROFESOR-Învățământ Primar
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    Matematica in versuri la ciclul primar

    După cum se știe societatea în care trăim a catalogat " matematica ",ca fiind "grea ".Așa că datoria noastră este să demontăm acest mit și să folosim cât mai variate metode și mai ales din cele moderne.Experiența mea de la clasă a demonstrat că folosiea problemelor în versuri ajută elevii să găsească mai repede rezolvarea.

  18. DEACONU Laurențiu-Cristian
    Universitatea din Pitești
    Argeş
    Pitești
    Lector univ.dr.
    Cercetare Matematica
    Studiu comparativ al metodelor de calcul

    Lucrarea prezintă un studiu realizat pentru calculul determinanților. Sunt prezentate succint șase metode de calcul. Pentru fiecare metoda a fost realizată o aplicație cu ajutorul căreia au fost determinați și comparați timpii de execuție pentru determinanți de diferite ordine. În final este prezentată ierarhia metodelor în funcție de ordinul determinantului. Lucrarea este realizată împreună cu Livia-Georgiana PUZDREA.

  19. Diaconu Maria-Crina
    Universitatea din Pitesti
    Arges
    Pitesti
    Asistent universitar doctor
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    Fara lucrare

    Fara lucrare

  20. DINUTA Neculae
    Universitatea din Pitesti
    Arges
    Pitesti
    Lect. univ.dr.
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    Discontinuități în modul de realizare a competențelor generale și specifice ale curriculumului de matematică
  21. Doru Stefanescu
    Universitatea din Bucuresti
    5
    Bucuresti
    Prof. univ. dr.
    Cercetare Matematica
    Aspecte computaionale ale marginilor lui Lagrange

    Lagrange a propus doua margini pentru readacinile pozitive ale
    polinoamelor intr-o nedeterminata cu coeficientii reali. Prima
    margine, sa o numim L_1, este un numar supraunitar. A doua,
    fie aceasta L_2 = R+r, este mai apropiata de valoarea reala maxima
    a unei radacini pozitive. Lagrange nu a dat o demonstratie a
    marginea L_2 dar ea a fost validata ulterior de alti autori. Vom
    evalua eficienta acestor doua margini si ale unora dintre extinderile
    acestora.

  22. Dragan & Bencze & Stanciu Marius & Mihaly & Neculai
    Bucuresti / Brasov / Buzau
    Bucuresti / Brasov / Buzau
    Profesori
    Problemistica
    Asupra unor inegalitati geometrice

    Se prezinta unele inegalitati geometrice in triunghi si patrulater bicentric.

  23. Enache Florin-Constantin
    Scoala Doctorala UMF Carol Davila
    Bucuresti
    Bucuresti
    Profesor
    Cercetare Matematica
    Modele statistice in studii clinice.

    1. Aplicarea metodelor non-parametrice ca metode alternative la metodele oficiale, parametrice, in cazurile, altfel destul de frecvente, de violare evidenta a conditiilor de aplicare a metodelor parametrice.
    2. Evaluarea metodelor parametrice si ne-parametrice in conditiile unor restrictii etice in testarea bioechivalentei si anume:
    -evitarea impunerii unor conditii medicamentelor generice ( medicamente copii) pe care nu le satisfac nici medicamentele de referinta ( medicamente originale) ca urmare a unei variabilitati biologice foarte mari,
    - limitarea numarului de subiecti umani participanti la studiile clinice .
    3. Elaborarea unor strategii de proiectare a studiilor clinice si a analizei farmacocinetice in vederea optimizarii datelor datelor statistice utilizate in testarea bioechivalentei.
    4. Justificarea matematica a inlocuirii testelor parametrice cu cele neparametrice
    5. Generalizarea rezultelor obtinute in analiza datelor din studiul privind bioechivalenta unor forme farmaceutice cu meloxicam, la toate medicamentele cu substante cu metaboliti activi .

  24. FLOREA Ionel
    Colegiul Național ”Alexandru Odobescu” Pitești
    Argeș
    Pitești
    Profesor
    -
    Fara lucrare

    -

  25. Georgescu Raluca
    Universitatea din Pitesti
    Arges
    Pitesti
    Lector uni. dr.
    -
    -

    ---

  26. Giurgescu Patricia
    Liceul Silvic Brasov/Scoala Gimnaziala Apata Brasov
    Brasov
    Brasov
    profesor matematica preuniv
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    David Hilbert' 23

    O listã in limba românã a celor 23 de probleme matematice formulate de David Hilbert la inceputul secolului 20, utilizând articolele aniversare [1] D. Hilbert. Mathematical Problems. Bull. Amer.Math.Soc. v 37 (4) (2000) pp.407-436 si [2] G. Hoare. One hundered years on: Hilbert’s Problems. The Mathematical Gazette v 84 (499) (2000)

  27. Goga Roxana*, Agenna Nicoleta IONESCU**
    *Colegiul National "Sfantul Sava", **Colegiul Național de Arte Dinu Lipatti din București
    Bucuresti
    Sector 2
    profesor
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    Sectiuni in spatiu
  28. Gologan Radu
    SSMR
    Bucuresti
    Bucuresti - Sector 2
    profesor
    Problemistica
    Inegalitatea Bernoulli tratata elementar

    O demonstratie elementara a inegalitatilor de tip Bernoulli

  29. Haiducu Marian
    Școala Gimnazială Mihai Eminescu Pitești
    Argeș
    Pitești
    Profesor
    Problemistica
    Generalizări ale unor probleme din Gazeta Matematică, aplicații la teorema împărțirii cu rest

    Lucrarea conține extinderi și generalizări ale unor probleme din Gazeta Matematică, la tema Teorema împărțirii cu rest.
    Este o pledoarie pentru utilizarea publicației Gazeta Matematică ca material didactic și auxiliar pentru elevi

  30. Ionescu Marin
    Colegiul National "Zinca Golescu"
    Arges
    Pitesti
    Profesor
    Problemistica
    Asupra unei probleme cu parte fractionara,date la olimpiada de matematica

    Se da o solutie,diferita de cea din baremul de corectare,problemei 3 date la OLIMPIADEI NATIONALE DE MATEMATICA,2004,faza judeteana si se extinde rezultatul cuprins in problema amintita.

  31. Jaica Mihaela Ramona
    Scoala Gimnaziala Nicolae Iorga
    Arges
    Pitesti
    Profesor
    -
    _

    _

  32. Leonard Giugiuc*, Bogdan Suceava**
    *Colegiul National Traian, **California State University, Fullerton
    *Mehedinti, **California
    *Drobeta-Turnu Severin, **Fullerton
    Profesor
    Problemistica
    Asupra unei leme geometrice

    Extinderea unui rezultat utilizat in Geometrie.

  33. LUPUȘORU CONSTANTIN
    LICEUL CU PROGRAM SPORTIV
    NEAMȚ
    ROMAN
    DIRECTOR
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    Interdisciplinaritate: matematica și educația fizică

    Așa cum se știe nimic nu este fără matematică. Pentru a distuge mitul că educația fizică și matematică sunt obiecte de studiu fără nici o legătură,aducem câteva argumente, care elevilor liceului nostru le sunt de mare folos,așa cum au dovedit-o generații întregi de elevi,care si-au ales să fie buni nu numai în sportul de performanță,dar și în multe alte meserii (ingineri,biochimiști,doctori,marinari,procurori,profesori,etc )

  34. MACARIE Marius
    Universitatea din Pitești
    Argeș
    Pitești
    Lector univ.dr.
    -
    Fara lucrare

    -

  35. Mărghidanu Dorin
    OLT
    CORABIA
    profesor dr.
    Problemistica
    Două inegalităţi echivalente cu inegalitatea mediilor si cu inegalitatile lui Radó si Popoviciu

    In acestă comunicare sunt prezente două inegalităţi , fiecare echivalentă cu inegalitatea mediilor. De asemenea este demonstrată echivalenţa acestor două inegalităţi cu inegalităţile lui Radó , respectiv Popoviciu .

  36. Minuță Virgilius-Aurelian
    Universitatea Babeș-Bolyai
    Cluj
    Cluj-Napoca
    Student doctorand
    Cercetare Matematica
    Character triples and group graded equivalences

    Let N be a normal subgroup of a finite group G, G' a subgroup of G, and N' a normal subgroup of G'. We assume that N'=G'⋂N and G=G'N, hence Ḡ:=G/N≃G'/N'. Let O be a complete discrete valuation ring. Let b∈Z(ON) and b'∈Z(ON') be Ḡ-invariant block idempotents. We denote A:=bOG and A':=b'OG'. Then A and A' are strongly Ḡ-graded algebras, with 1-components B and B' respectively. Additionally, assume that C_G(N)⊆G', and denote C:=OC_G(N), which is regarded as a Ḡ-graded Ḡ-acted algebra.
    In Definition 2.7. of [1], Britta Späth considers a relation ≥_c between the character triples (G,N,θ) and (G',N',θ'), where θ is Ḡ-invariant irreducible character belonging to the block b and θ' is a Ḡ-invariant irreducible character belonging to the block b'.
    We introduce Ḡ-graded (A,A')-bimodules over C and we study Morita equivalences between A and A' induced by such bimodules.
    We introduce group graded Morita equivalences over C and we prove two Morita-type theorems.
    We prove that if θ corresponds to θ' under a Ḡ-graded Morita equivalence over C, then (G,N,θ)≥_c(G',N',θ').
    We also show that an analogue of the so-called “butterfly theorem” (Theorem 2.16 of [1]) holds for Ḡ-graded Morita equivalences over C.
    References:
    [1] Späth, B., Reduction theorems for some global-local conjectures, Local Representation Theory and Simple Groups, European Mathematical Society (2018), 23-61.

  37. Miroiu Maria
    Universitatea din Pitesti
    Arges
    Pitesti
    Lect. univ. dr.
    -
    -

    -

  38. Mirsanu Alexandru Gabriel
    Liceul Teoretic de Informatica "Grigore Moisil"
    Iasi
    Iasi
    profesor
    Problemistica
    Asupra punctelor de inflexiune

    Prezentam cateva comentarii metodice privind definirea
    punctelor de inflexiune. Insistam asupra posibilelor
    confuzii intre punctele de inflexiune si cele unghiulare.
    Vomd iscuta probleme din manuale si de la concursuri.

  39. MOLEA Gheorghe
    Școala Gimnazială ”Mircea cel Bătrân” Curtea de Argeș
    Argeș
    Curtea de Argeș
    Profesor
    -
    Fara lucrare

    -

  40. Moroianu Sergiu
    IMAR
    1
    Bucuresti
    Cercetator
    Cercetare Matematica
    Tetraedre ideale in geometria hiperbolica

    Geometria euclidiana, proiectiva si hiperbolica sunt cele trei tipuri de geometrii posibile. Punctele ideale, sau puncte la infinit, sunt directiile posibile ale dreptelor, adica clase de echivalenta de drepte paralele (in euclidian), respectiv asimptotice (in hiperbolic). Aceste puncte nu exista in geometria proiectiva. In geometria euclidiana, doua puncte ideale nu determina o dreapta decat daca sunt antipodale pe sfera de la infinit. In schimb, in geometria hiperbolica, orice pereche de puncte ideale determina o unica dreapta hiperbolica.
    Triunghiurile hiperbolice ideale sunt toate congruente, au unghiurile de masura zero, lungimile laturilor infinite si aria egala cu \pi~3,14. Ele sunt si echilaterale, in sensul ca orice permutare a varfurilor determina o congruenta.
    Expunerea se va concentra pe cateva proprietati remarcabile ale tetraedrelor ideale in spatiul hiperbolic 3-dimensional.
    Scopul expunerii este de a promova geometria hiperbolica in comunitatea matematica interesata de geometria sintetica.

  41. Negrescu Alexandru
    Universitatea Politehnica din București
    București
    București
    Asist. univ. dr.
    Cercetare Matematica
    Asupra stabilității unui sistem de ecuații cu diferențe

    Vom studia stabilitatea punctului de echilibru (0,0) al unui sistem de ecuații cu diferențe. Acesta din urmă descrie dinamica unei populații de tip pradă-prădător.

  42. NEGRII COSTIN
    ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.49
    2
    București
    PROFESOR
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    ECUAȚIA DIOFANTICĂ X^2 - Y! = A

    Se studiază ecuația în numere naturale x^2 - y! = a,cu a natural nenul dat.Se arată că în cazurile a=2001 și a=2019 ecuația are soluție unică,iar în cazul a=1 ecuația are cel puțin trei soluții,o conjectură a lui Brocard (1876) afirmând că acestea sunt singurele.Q

  43. NISTOR Gheorghe
    Universitatea din Pitești
    Argeș
    Pitești
    Lector univ.dr.
    -
    Fara lucrare

    -

  44. NIȚICĂ CĂTĂLIN
    Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida”
    2
    București
    profesor
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    Câteva probleme și indicatorul lui Euler.

    Lucrarea preintă câteva aplicații ale indicatorului lui Euler

  45. NUICĂ Antonio Mihail
    Universitatea din Pitești
    Argeș
    Pitești
    Lector univ.dr.
    -
    Fara lucrare

    -

  46. ONCESCU MANUELA
    COLEGIUL NAȚIONAL ,, DINICU GOLESCU”
    ARGEȘ
    CÂMPULUNG
    PROFESOR
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    NUMERE PRIME ÎN PROGRESIE ARITMETICĂ

    NUMERE PRIME IN PROGRESIE ARITMETICĂ

    Prof. Oncescu Manuela
    Colegiul Național ,,Dinicu Golescu”
    CÂMPULUNG MUSCEL ,jud. ARGEŞ

    De mult timp se ştie că există o infinitate de numere prime ce pot fi scrise ca secvente de şiruri în progresie aritmetică de forma :
    a, a+d, a+2d, …. cu (a,d)=1 şi d>1.
    Printre altele, voi prezenta 3 pătrate magice cu numere prime.

  47. PANTEA GHEORGHIȚA
    ȘC. GIM.,, IOSIF CATRINESCU” DRAGOSLAVELE
    ARGEȘ
    DRAGOSLAVELE
    PROFESOR
    Problemistica
    Fara lucrare
  48. Petrică Dragoş
    Palatul Copiilor Piteşti
    Argeş
    Piteşti
    profesor
    Problemistica
    fără titlu

    Fără lucrare

  49. Popescu Cristina Maria
    Scoala Gimnazială Nr.1 Costesti
    Arges
    bunesti (malureni)
    Profesor matematica
    -
    Nu particip cu lucrare

    Nu exista

  50. POPESCU IONELA
    LICEUL CU PROGRAM SPORTIV
    ARGEȘ
    CÂMPULUNG
    PROFESOR
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    POLIEDRE REGULATE

    POLIEDRE REGULATE

    Prof. Oncescu Manuela Prof. Popescu Ionela
    Colegiul Național ,,Dinicu Golescu” Liceul cu Program Sportiv, Câmpulung, Argeș

    Scopul acestei lucrări este de a explica faptul că există doar cinci poliedre regulate și necesitatea ca elevii de gimnaziu să cunoască acest lucru prin noile manuale de clasa a VIII-a.
    Se calculează cu ajutorul relației lui Euler și se deduce faptul că există numai cinci
    poliedre regulate.
    Se determină unghiului diedru a două fețe care au o muchie comună pentru fiecare poliedru regulat( tetraedrul regulat, cubul, octaedrul regulat, icosaedrul regulat și dodecaedrul regulat) și se scriu formulele referitoare la aria și volumul acestor corpuri în funcție de numărul de aur.

  51. POPESCU MARIA
    C N ȘCOALA CENTRALĂ
    SECTOR 2
    BUCURȘTI
    prof matematică
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    Manualul și lecția de matematică

    Lucrarea prezintă rolul manualului în personalizarea lecției de matematică. Lucrul sistematic și planificarea conform conținuturilor din auxiliare de matematică au diluat importanța activităților de învățare, a celor de gândire critică; deseori acestea, esențiale în formarea noțiunilor, nici nu mai apar.

  52. Puzdrea Livia-Georgiana
    Universitatea din Pitești
    Argeş
    Pitesti
    Masterand
    Cercetare Matematica
    Studiu comparativ al metodelor de calcul

    Lucrarea prezintă un studiu realizat pentru calculul determinanților. Sunt prezentate succint șase metode de calcul. Pentru fiecare metoda a fost realizată o aplicație cu ajutorul căreia au fost determinați și comparați timpii de execuție pentru determinanți de diferite ordine. În final este prezentată ierarhia metodelor în funcție de ordinul determinantului. Lucrarea este realizată împreună cu dr. Laurențiu-Cristian Deaconu.

  53. Radu Remus
    University of Toronto
    Canada
    Toronto
    Cercetator
    Cercetare Matematica
    O teorema de transport pentru sisteme dinamice olomorfe

    In anii '90, R. Perez-Marco si J.-C. Yoccoz au dezvoltat teoria compactilor Siegel pentru a studia proprietatile de linearizare si dinamica germenilor de functii univalente definite pe C cu un punct fix neutru la origine. In aceasta prezentare vom defini compacti Siegel pentru germeni de difeomorfisme olomorfe ale lui C^n pentru care derivata la origine are o singura valoare proprie neutra. Vom arata cum sa schimbam structura aproape complexa pe varietatatile centrale si cum sa folosim teoria quasi-conforma pentru a transporta rezultatele dintr-o dimensiune complexa la mai multe dimensiuni. Rezultate obtinute in colaborare cu T. Firsova, M. Lyubich si R. Tanase.

  54. STEFAN FLORENTINA-ALINA
    UNIVERSITATEA DIN PITESTI
    ARGES
    Pitesti
    LECTOR
    -
    DORESC SA PARTICIP FARA LUCRARE

    DORESC SA PARTICIP FARA LUCRARE

  55. Stroe Adrian
    Liceul Teoretic ”Mihai Viteazul”
    Olt
    Caracal
    Profesor
    Problemistica
    Asupra unei probleme de construcție

    Se prezintă un studiu asupra existenței și determinării punctelor din planul unui triunghi, pentru care lungimile cevienelor concurente asociate formează un triunghi.

  56. Talasman Adrian
    Colegiul National Cuza Voda
    Vaslui
    Husi
    Profesor. Presedinte SSMR , filiala Vaslui
    -
    Fara lucrare

    Nu este cazul

  57. Tanasie Cristina Aurora
    Liceul Teoretic Ion Barbu Pitesti
    Argeș
    Pitești
    Profesor
    -
    Fara lucrare

    Fara lucrare

  58. Tanasie Elena
    Colegiul Național " I.C. Bratianu"
    Arges
    Pitesti
    Profesor
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    Aplicatii ale functiilor derivabile

    Lucrarea conține diverse probleme in care are apare noțiunea de derivabilitate.

  59. Tanasie Gigi Florin
    Colegiul Național Zinca Golescu
    Argeș
    Pitești
    Profesor
    -
    Fara titlu

    Fara lucrare

  60. ȚENA MARCEL
    GAZETA MATEMATICĂ
    1Selecteaza
    București
    REDACTOR-ȘEF
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    O APROPIERE DE CONJECTURA LUI ANDRICA

    Conjectura lui Andrica afirmă că diferența radicalilor a două numere prime consecutive este <1.În această lucrare arătăm că diferența puterilor de exponent k, cu 0 < k < 19/40, este <1 de la un anumit rang. Cum 1/3 < 19/40 <1/2, rezultatul este mai slab decât conjectura lui Andrica, dar arată totuși valabilitatea acesteia pentru radicalii de ordin cel puțin egal cu 3.

  61. Ulmeanu Sorin
    Colegiul Național ,,Ion C.Bratianu"
    Judetul Arges
    Pitesti
    Profesor
    Problemistica
    Nu

    Nu

  62. Vrabie Catalin-Ioan
    IMAR
    1
    Bucuresti
    Doctorand
    Cercetare Matematica
    Constructii de procese de ramificare

    Prezentam un rezultat de existenta pentru procese de ramificare discrete cu valori masuri, obtinute printr-o transformare de tip Feynman-Kac a procesului Markov de baza. Expunerea se bazeaza pe o lucrare in pregatire, in colaborare cu Lucian Beznea si Oana Lupascu-Stamate

  63. Vrabie Roxana
    Plantini Efeuplant Bucuresti
    Bucuresti
    Bucuresti
    Administrator
    Cercetare Matematica
    Modele statistice in studii clinice.

    1. Aplicarea metodelor non-parametrice ca metode alternative la metodele oficiale, parametrice, in cazurile, altfel destul de frecvente, de violare evidenta a conditiilor de aplicare a metodelor parametrice.
    2. Evaluarea metodelor parametrice si ne-parametrice in conditiile unor restrictii etice in testarea bioechivalentei si anume:
    -evitarea impunerii unor conditii medicamentelor generice ( medicamente copii) pe care nu le satisfac nici medicamentele de referinta ( medicamente originale) ca urmare a unei variabilitati biologice foarte mari,
    - limitarea numarului de subiecti umani participanti la studiile clinice .
    3. Elaborarea unor strategii de proiectare a studiilor clinice si a analizei farmacocinetice in vederea optimizarii datelor datelor statistice utilizate in testarea bioechivalentei.
    4. Justificarea matematica a inlocuirii testelor parametrice cu cele neparametrice
    5. Generalizarea rezultelor obtinute in analiza datelor din studiul privind bioechivalenta unor forme farmaceutice cu meloxicam, la toate medicamentele cu substante cu metaboliti activi .

  64. Zamfir Rică
    Colegiul National de Informatica Tudor Vianu, Bucuresti
    Sector 1
    Bucuresti
    Profesor
    Cercetare Matematica
    The oposite form of Enestrom-Kakeya`s Theorem

    In acest scurt articol investigam localizarea radacinilor unui polinom atunci cand coeficientii sai verifica o inegalitate opusa celei din enuntul teoremei lui Enestrom si Kakeya. Se va obtine un rezultat, care in acest caz particular, imbunatateste marginea clasica a lui Cauchy

  65. Zamfir Rică&Mihaela
    Colegiul National de Informatica Tudor Vianu, Liceul Tudor Vladimirescu, Bucuresti
    Sector 6
    Bucuresti
    Profesor
    Didactica Matematica si Istoria Matematicii
    Un rezultat mai putin cunoscut-criteriul de ireductibilitate al lui Eugen Netto

    Vom prezenta enuntul, demonstratia si cateva aplicatii ale unui criteriu de ireductibilitate vechi, dar mai putin cunoscut, demonstrat la sfarsitul secolului 19 de catre Eugen Netto

SEO Romania